Pinceladas de Asturias

facebookTwiterYou Tubeinstagram

Visitas: 166926

Xuan Xosé Sánchez Vicente algama’l Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana na so segunda edición

xuan xosé sanchez vicenteL’escritor asturianu Xuan Xosé Sánchez Vicente ye’l ganador de la segunda edición d’esti premiu entamáu pola Academia de la Llingua Asturiana en 2016 pa facer pública reconocencia del llabor normalizador que representa la creación lliteraria nel idioma d’Asturies y el papel fundamental que xueguen los y les escritores en llingua asturiana nel caltenimientu de la cultura de nueso.

Acordies coles bases del premiu, nun se valora una obra lliteraria concreta sinón «el conxuntu de toa una trayeutoria lliteraria, fecha a lo llargo del tiempu en llingua asturiana y la so contribución a la dignificación social del asturianu».

El xuráu, aconceyáu’l miércoles, día 15 de xineru, tuvo presidíu por D. Xosé Antón González Riaño, Presidente de l’ALLA, y formáronlu los miembros de númberu de la institución Dña. Ana María Cano González, D. Xosé Ramón Iglesias Cueva y Dña. Carmen Muñiz Cachón; los profesores de la Universidá d’Uviéu D. José Luis García Martín y D. Leopoldo Sánchez Torre; y fixo de Secretariu D. Antón García Fernández, Direutor Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, en representación del Gobiernu del Principáu d’Asturies. Nesta edición les candidatures presentaes fueron les de la escritora Dña. Lourdes Álvarez García y los escritores D. Adolfo Camilo Díaz y D. Xuan Xosé Sánchez Vicente.

El xuráu dexó afitao nel acta onde se da cuenta del alcuerdu algamáu que cualquiera d’estes persones yera merecedora del premiu magar que, por unanimidá, decidiere conceder el II Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana 2020 al escritor D. Xuan Xosé Sánchez Vicente, darréu de «la so trayeutoria intelectual y lliteraria que lu convierten nun referente a lo llargo de cinco décades y nún de los mayores activos de la lliteratura asturiana».

Tamién sorrayó que «amás de cultivar con dedicación constante y aciertu tolos xéneros (poesía, narrativa, teatru, ensayu), abrió caminos nuevos nesta milenaria llingua a partir d’un fondu conocimientu y respetu pola tradición, de la que foi de los primeros estudiosos y divulgadores». El Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana, que tien calter triañal y que ganare na so primer edición l’escritor Xuan Bello, entregaráse-y a Sánchez Vicente’l 8 de mayu coincidiendo cola celebración n’Uviéu del Día de les Lletres Asturianes y lleva arreyada la espublización d’una pequeña amuesa de la obra lliteraria del autor y la concesión d’un Medayón Conmemorativu, diseñáu pol escultor Adolfo Manzano.

Forma parte de la “familia” de Pinceladas de Asturias :)

Visita nuestra web

Síguenos en las redes sociales

Envíanos actividades

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.