Pinceladas de Asturias

facebookTwiterYou Tubeinstagram

El concurso de novela corta de Terror e Historias Fantásticas de Nava no admite obras en asturiano

El concurso literario de novela corta de Terror e Historias Fantásticas de Nava discrimina a los y las escritores en asturiano. El Ayuntamiento publicó a mediados de agosto las bases reguladoras de la sexta convocatoria del premio que solo admite la presentación de obras escritas en castellano. Por este motivo, Iniciativa pol Asturianu reclamó hace unas semanas al consistorio naveto la modificación de las normas reguladoras del concurso para permitir la participación de obras escritas en lengua asturiana, independientemente de que también se puedan presentar otras escritas en castellano.


La organización de reivindicación lingüística considera que esta decisión permitiría que el asturiano estuviera presente con normalidad en la convocatoria. Además, contribuiría a visibilizar el idioma y aumentar el número de participantes al concurso. En ese sentido, la entidad recuerda que en los últimos tiempos hay un crecimiento muy grande de la creación literaria en lengua asturiana en el género de la novela negra y de la fantasía. De esta  manera, este galardón podría convertirse en un escaparate muy interesante para promocionar y darles difusión a todos los escritores en el idioma propio y a sus obras.


Iniciativa pol Asturianu anima al Ayuntamiento de Nava a dar un paso adelante en la normalización social del asturiano incluyendo la lengua asturiana en la convocatoria de este premio. Esta decisión permitiría además acercar a los lectores más jóvenes, por lo general consumidores de este género fantástico y de miedo, diferentes obras escritas en asturiano.


Iniciativa pol Asturianu es una asociación sin ánimo de lucro que no recibe ayudas ni subvenciones públicas. Llevamos más de una década trabajando por la normalización social de nuestras lenguas y por el reconocimiento de los derechos lingüísticos y de sus hablantes. Trabajamos para conseguir espacios de normalidad para la lengua asturiana, a través de acciones concretas que nos permitan llegar a acuerdos con entidades de toda clase que supongan introducir el uso del asturianu en nuevos ámbitos. De la misma manera, buscamos consensos y acuerdos sobre el uso del asturiano, haciendo uso de campañas reivindicativas en las situaciones en las que es necesario.

El concursu lliterariu de novela curtia de Terror y Histories Fantástiques de Nava discrimina a los y les escritores n’asturianu. El Conceyu espublizó a mediaos d’agostu les bases reguladores de la sesta convocatoria del premiu que solo almite la presentación d’obres escrites en castellán. Por mor d’ello, Iniciativa pol Asturianu reclamó hai unes selmanes al consistoriu navetu la modificación de les normes reguladores del concursu pa permitir la participación d’obres escrites en llingua asturiana, independientemente de que tamién se puedan presentar otres escrites en castellán.

La organización de reivindicación llingüística considera qu’esta decisión permitiría que l’asturianu tuviese presente con normalidá na convocatoria. Amás, contribuyiría a visibilizar l’idioma y aumentar el númberu de participantes al concursu. Nesi sen, la entidá recuerda que nos últimos tiempos hai un crecimientu mui grande de la creación lliteraria en llingua asturiana nel xéneru de la novela negra y de la fantasía. D’esta  manera, esti gallardón podría convertise nun escaparate mui interesante pa promocionar y da-yos difusión a tolos escritores nel idioma propiu y a les sos obres.

Iniciativa pol Asturianu afala al Conceyu de Nava a dar un pasu alantre na normalización social del asturianu incluyendo la llingua asturiana na convocatoria d’esti premiu. Esta decisión permitiría amás acercar a los llectores más mozos, polo xeneral consumidores d'esti xéneru fantásticu y de mieu, diferentes obres escrites n’asturianu.


Iniciativa pol Asturianu ye una asociación ensin porgüeyu económicu que nun recibe ayudes nin sovenciones públiques. Llevamos más d’una década trabayando pola normalización social de les nueses llingües y pol reconocimientu de los drechos llingüísticos de los sos falantes. Trabayamos p’algamar espacios de normalidá pa la llingua asturiana, al traviés d’acciones concretes que mos permitan llegar a alcuerdos con entidaes de toa triba que supongan afitar l’usu del asturianu n’ámbitos nuevos. D'igual manera, buscamos consensos y alcuerdos sobre l’usu del asturianu, faciendo usu de campañes reivindicatives nes situaciones nes que ye necesario.